Två veckor - en evighet

Nu har 2 veckor spenderas i Portugal . Semestern har varit jättebra men jag har saknat stallet,vänner, hästarna.. Mm. Men i norra Portugal bor ju farmor, farfar och kusiner som vi endast  träffar en gång om året, vilket kan vara anledningen till att man alltis njuter  i deras sällskap:) vi spenderade 1vecka i södra Portugal (Algarve) vilket var underbart. Värmen alltså, nästan jobbigt. Havet i Algarve var varmt men gansga tråkigt,det var ungefär som en pool. Inga vågor och ingen ström. Andra veckan spenderade vi som sagt i norra Portugal (Aveiro) Det är fantastiskt hur snabbt klimatet kan ändras. Från varma "Afrika-värmen" till ett mer kyligare klimat på ett sådant kort avstånd. Men jag föredrar faktiskt Aveiro mer än Algarve för att havet i norra Portugal är mycket roligare och delvis farligare 😊 :/ men vågorna är så jäkla roligare haha. Det är ju förstås kul att träffa  en del familjen ❤ Planet hem lifter imorgon klockan 9 från Portugals huvudstad, Lissabon. När vi kommer hem på kvällen. Ska jag och mamma åka till Axvall för att hämta Boy hos Erika. Jag ska rida han direkt när vi kommer dit eftersom jag ska tävla dagen efter i Mölltorp (Mountain Horse cup ) tanken är bara att sitta upp på han och känna hur han känns efter 2veckors jobb. LÄNGAR tills jag får rida han.! Jag lägger upp bilder från resan i ett annat inlägg..PEACE 

2013-08-02 @ 01:31:38 || Allmänt · Permalink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0